1. Počátek

 

“Kluci, nehcete si jít zahrát disc golf?” Tak nějak, jenom v angličtině, zněla asi zlomová věta mého života. Patřila mě a Michalovi Greplovi a vyřkl ji manažer restaruace hotelu Lake Shore Lodge v městečku Estes Park v USA. Jmenoval se Pete a celé léto 2005 nás, dva kluky z východní evropy řídil a učil jak obsluhovat stoly ve 4-hvězdičkovém hotelu s překrásným výhledem na nejvyšší vrcholy Rocky Mountains National Park. Asi tušíte, že jsme neodmítli. 

Poslední pracovní odpoledne nás Pete naložil do své terénní Toyoty a vzal nás na discgolfové hřiště ve Fort Collins. Mimochodem na stejné hřiště, na němž dělal své první discgolfové krůčky Eagle McMahon, tehdy sedmiletý. Jo, svět je zatraceně malý. Ještě předtím jsme zajeli do pro shopu, kde jsme se vybavili prvními disky. Každý pěkně po jednom driveru, midrangi a puteru. Tuším, že můj byl Archangel, Shark a Aviar Putt & Approach, všechno v materiálu DX. Pamatuju si, že už tehdy jsem zíral na regály plné disků a uvědomil si, že discgolf je kromě skvělé zábavy taky byznys. 

Hra samotná nás nadchla, i když jsme to vůbec neuměli a Pete nám vnukl jednoduchou myšlenku. “Nechtěli byste tenhle sport zpropagovat u vás v Česku?” Věděl, že studujeme školu, která se na podobné aktivity zaměřuje a nasadil nám tím brouka do hlavy. Z brouka se po návratu vyklubal pořádný chrobák a ten hryzal. Discgolfové hřiště – ideální aktivita pro motivaci široké veřejnosti k pohybové aktivitě. Discgolf je vhodný i pro nesportovce, je finančně nenáročný, ale když se mu věnujete naplno, je to sport a zábava na celý život.  Znělo to ideálně a navíc to zapadalo do vize společnosti HEPA group s.r.o., kterou jsme v roce 2007 založili: “Prostřednictvím optimálních pohybových aktivit, chceme pozitivně ovlivňovat životní styl a zdraví obyvatel.” Prostě jsme chtěli motivovat co nejvíce lidí k aktivnímu pohybu a přišlo nám, že discgolf je k tomu ideální nástroj. 

A tak jsem si nechal udělat dva koše u zámečníka a spočítal náklady na výhoziště (myslím, že  tehdy jsme jím ještě říkali odhoziště) a informační tabule. Vyšlo mi 250 tis. Kč a přišlo mi to hrozně moc. Myslel  jsem si, že by žádné město takovou částku za pár košů a cedulek v parku nechtělo zaplatit. Koše jsme začali využívat na akcích pro středoškolské studenty a firmy, které jsme v té době organizovali a projekt popularizace discgolfu zatím usnul. Firma HEPA group s.r.o. se zatím věnovala rozvoji franchisové sítě škol in-line bruslení HEPA outdoor fitness.

 

Krystof